Sunday, August 1, 2010

Sekian Lame...

akhir..akhirn..akhirny..akhirnyaaaa.....
hehehehe:suda lama x ku pulang ke kg halaman,tempat syurgawi dunia untuk ku, tempat ku d perbesarkan n menimba pengalaman y mematangkan aku!!!tidak lama nnt pengajian aku d tamatkan,insyallah...utuk sidang lepas aku terpaksa berhempas pulas u stay d negeri org kerana mempunyai latihan praktikal ke-2, sebulan lebih aku berada d tempat org tggal bersama komuniti utk lah cabaran y aku hadapi...bkn senang u bekerja dgn org bbanding dgn mesin... fuhhhhh!!! fenat wooooooo....sementara aku praktikal d siang hari malam aku berkerja d tempat shoping kompleks, tiap malam ku slalu pulang lewat malam..fuuhhhhh!!!tatut woooooo....bkn takut ngan hantu tp manusia y mabok,mat2 rempit,mat2 mtor...memalam naik mtor seseorang kekadang berderau gak bulu roma aku,tp wat x endah jew,layannnnnn....aku dahagakn pengalaman!!!!!!!makin bnyak y aku lakukan lagi aku mahukan,terasa dri d bebani tp itulah lumrah kehidupan.....
saat indah d kg,ketenangan dapat kurasakan,melihat ibu tersayang y sekian lama sakit terubat jgk mendengar obongan n nasihat!!!syukurlah keadaanya dah semakin baik tp belum pulih sepenuhnyaaa...dugaan y berat ku tanggung tp hidup perlu d teruskan,ujian y tuahan kurniakan ade hikmah y kte sndri xtahu...sabOr sntiasa ade dlm idup n tahu siapa kte y sebenar!!!kebiasaan aku akan mnghabiskan masa d umah saja 1st aku balik ke kg...mengingatkan memori2 silam y ku telan..sepohon pokok y teguh berdiri mengingatkan aku pd arwah kkaku..terasa sayu bile mngenangkan kembali saat itu!!!itulah azimat y paling sukar lpekan walaupun sudah berlaku berbelas2 tahun lamanya...miss u my lovely sis!!
jeng2....pepagi lagi aku bingkas bangun u ke pasar tuk membelikan ikan patin,satu pasar aku pusing cov pasar tani tu sedang d baik pulih jalanya hiruk pikuk skali...4 ekor cik patin berjaya aku beli,y lain kebanyakanya beli 2,3 ekor jew....nahh ko amik 4 ekor terus!!!besar wooooo..... lama dah aku mngidamkan masakan ikan patin nie, kat sana ssh nak dapat n x sama ngan masakan kuarga sendri woooo..pd malam tu cik patin y cantek tu bertuakar mjadi kekuningan n berbau kepoyakan,hahahahahaaaa...sedap wooooW!!cepat mase berlalu kan
tulah sekian...

No comments:

Post a Comment